ja akurat nic nie muszę robić - wystarczy, że mam kluczyk w kieszeni
Kluczyk scyzoryk w Mincie - podsumować czas
Zwiń
X
-
Enriquez, :-D Basia fajna jest, to się wie!
Marian 2, ale o czym Kolego piszesz... Ty o zupie, my o .... System start-stop to jedno, a sterowanie centralnym zamkiem to drugie. Jeśli ktoś ma akcesoryjny autoalarm, na nic się zda Twój patent...
Próbuję jakoś inaczej wyartykułować niski poziom związania Twojej wypowiedzi z tematem wątku, ale to nie ma sensu. Twój post to wypowiedź z cyklu, złamał sobie facet nogę, więc dostał skierowanie do ginekologa. Zanim pisać, to najpierw czytać ze zrozumieniem trzeba, tak mi się wydaje.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Czytam ze zrozumieniem, i dziwię się że tak dużo nakładu pracy i chęci niektórzy poświęcają kluczykowi. Przede wszystkim to nie jest system start-stop, tylko przycisk start-stop, a to duża różnica.
To moje rozwiązanie przycisku "start-stop" można zastosować w każdym BEZ WYJĄTKU samochodzie, w którym jest tradycyjna stacyjka, nawet wtedy, gdy jakiś tam KAN, czy inny wynalazek typu alarm fabryczny kodowany WAGiem będzie poprowadzony "złotymi przewodami".
To rozwiązanie zastępuje tylko styki stacyjki za pomocą przekażników, które z kolei są sterowane przyciskiem.
Kto uważnie przeczytał, to nawet napisane tam jest jak obejść imobilizer i mechaniczną blokadę kierownicy.
Kluczyk, kluczyk, taka ważna rzecz? Można obejść się bez niego, i będzie o wiele wygodniej.
Widać że Kolega Roberg niezbyt dokładnie przeczytał podany link i nie do końca zrozumiał zasadę działania tego przycisku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezdodałem go do ignorowanych - moje zdrowie ma pewne granice
A tak apropo kolego Marian 2
masz jeszcze w swojej skodzie blokade kierownicy ?
bo chyba musiałes się jej pozbyc skoro kluczyk umieszczasz NIE w stacyjce
jak wysiadasz z auta to kluczyk zostawiasz w aucie czy zabierasz ?
Komentarz
-
-
Żarty żartami, ale opiszę jak te wszystkie problemy z kluczykiem i przyciskiem są rozwiązane u mnie, na wypadek gdyby ktoś chciał powtórzyć podobne rozwiązanie.
Oryginalny kluczyk jest umieszczony w tym dodatkowym pudełku z cewką na stałe, ale jest możliwość wyjęcia go w każdej chwili, gdyby ktoś mocno się bał że samochód zostanie ukradziony. Pudełko/cewka jest w ukrytym miejscu, i w praktyce tego kluczyka nigdy nie wyjmuję od lat.
Stacyjka jest pozostawiona na swoim miejscu, ale zakryta przykręconą plastykową zaślepką. W stacyjce jest włożony i przekręcony do pozycji włączonego zapłonu dodatkowy dorobiony u ślusarza kluczyk bez imobilizera. Ten kluczyk jest obcięty w ten sposób, że wystaje na około 3mm i można go przekręcić tylko kombinerkami. W ten sposób jest obejście blokady mechanicznej kierownicy.
Dodatkowo jest dorobiony drugi kluczyk bez imobilizera i sluży on jako zapasowy do otwierania drzwi na wypadek, gdyby zawiódł pilot autoalarmu. Jest noszony w wiązce kluczy do mieszkania, piwnicy, garażu. Gdyby pilot był w kluczyku, to wtedy nosi sie ten kluczyk jako "zapasowy".
Pilot autoalarmu (ewentualnie ten drugi kluczyk z pilotem) jest na krótkim łańcuszku przypięty za pomocą agrafki wewnątrz kieszeni spodni, tak, że znajduje się około 10cm od dna kieszeni. Łatwo go "znależć" i otworzyć/zamknąć samochód nie wyjmując ręki z kieszeni.
"Korzystanie" z samochodu wygląda następująco: zbliżając się do samochodu naciskam pilot, drzwi się odblokowują, wsiadam, naciskam sprzęgło i przycisk "start-stop" i jadę.
Zakończenie jazdy, to naciśnięcie przycisku "start-stop" (zatrzymanie silnika) i zaryglowanie pilotem drzwi po wyjściu.
Oczywiście jest możliwość zamknięcia samochodu tym zapasowym kluczykiem bez włączania autoalarmu gdy chcemy to zrobić na krótko, na przykład z uchylonymi szybami w czasie upałów.
Układ jest tak skonstruowany, że w przypadku awarii zawsze można powrócić do stanu poprzedniego (fabrycznego) przez przełożenie wtyku na stacyjkę, nawet gdy zdarzy się to w drodze.
Uwzględniając to wszystko, po co zawracać sobie głowę jakimś wypasionym kluczykiem, no ale to tylko moje zdanie.
Majsterkującym podpowiem jeszcze, że podobne rozwiązanie (o podobnej funkcjonalności) można zrobić w ogóle nie stosując żadnej elektroniki, tylko przekażniki, wyłącznik i przycisk do rozrusznika.
Wyłącznik na przykład dżwigniowy, "błyskawiczny" włącza przekażniki dublujące swoimi stykami styki stacyjki, będzie to "włączenie zapłonu" (ten wyłącznik może być ukryty), a rozrusznik uruchamiany przyciskiem za pomocą dodatkowego przekażnika. Jeżeli wydajność prądowa przycisku będzie duża/odpowiednia to nawet nie potrzebny przekażnik do uruchamiania elektromagnesu rozrusznika. Przycisk rozrusznika też może być ukryty, chociaż nie koniecznie, bo rozrusznik można włączyć tylko po włączeniu zapłonu.
Takie rozwiązania miałem w poprzednich samochodach, zawsze montowane przy okazji uszkodzenia/wypalenia styków stacyjki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marian 2........
Oryginalny kluczyk jest umieszczony w tym dodatkowym pudełku z cewką na stałe, ale jest możliwość wyjęcia go w każdej chwili, gdyby ktoś mocno się bał że samochód zostanie ukradziony. Pudełko/cewka jest w ukrytym miejscu, i w praktyce tego kluczyka nigdy nie wyjmuję od lat.......
Zamieszczone przez Marian 2........
Stacyjka jest pozostawiona na swoim miejscu, ale zakryta przykręconą plastykową zaślepką. W stacyjce jest włożony i przekręcony do pozycji włączonego zapłonu dodatkowy dorobiony u ślusarza kluczyk bez imobilizera. Ten kluczyk jest obcięty w ten sposób, że wystaje na około 3mm i można go przekręcić tylko kombinerkami. W ten sposób jest obejście blokady mechanicznej kierownicy. ,.....
czyli komplet (grot + transponder) dla złodzieja jest w aucie ...... czadersko
Komentarz
-
-
Dyskusja na temat bezpieczeństwa i zabezpieczeń, szczególnie "fabrycznych", jest bez sensu, bo te zabezpeczenia są ogólnie znane odpowiednim "fachowcom". Znalezienie czegoś, co jest nie typowe zawsze sprawia dużą trudność tym "fachowcom". Poza tym, nic nie ustrzeże przed lawetą, nawet zaciągnięty hamulec ręczny, blokada kierownicy i GPS, bo można polać drogę wciągania olejem, a laweta jest odpowiednio wyposażona.
Nie chcę wsadzać kolejnego kija w mrowisko, ale mogę też podać link do dobrego (moim zdaniem) zabezpieczenia do wykonania we własnym zakresie. Nikt chyba nie pomyślał że niema dodatkowego zabezpieczenia w tym samochodzie.
Przecież zawsze można ten transponder (schowany w pudełku z cewką kluczyk) zabierać ze sobą, jeżeli ktoś mocno się boi. Rozszyfrowanie czegoś, co jest nie typowe napewno nie będzie możliwe w krótkim czasie, a taki tylko się liczy dla złodzieja.
Mechaniczna blokada kierownicy, to tylko iluzoryczne zabezpieczenie, dające jakieś tam poczucie bezpieczeństwa.
Komentarz
-
-
w CK Dezerterach był jeden cytat wypowiadany przez Szefa Kompanii (granego przez Krzysztofa Kowalewskiego) podczas przesłuchiwania Chudeja, który ciśnie się na klawiaturę...
jakość fabrycznych zabezpieczeń jest bez znaczenia - do zadziałania polisy AC potrzeba kompletu oryginalnych kluczyków, kompletu oryginalnych pilotów od alarmu i dowodu rejestracyjnego.
Prośba, aby temat fabrycznych pilotów do Miętówek nie zginął w morzu odpadków.
[ Dodano: Nie 11 Sty, 15 13:06 ]
Zmierzyłem zasięg pilotów przy mojej Miętówce, jeszcze cały czas bez sprawdzenia, czy mam antenę - wyszło 25m może nie w ścisłym centrum Warszawy, ale w miejscu raczej niepodobnym do Puszczy Białowieskiej, gdzie pasmo radiowe 434MHz jest nieskalane szumem zakłóceń EM.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Panowie, a czy da się zaprogramować fabryczne używane scyzoryki od mojego auta do nowego komputera komfortu? W moim aucie był komputer 1k0937084D, i padł, kupiłem 1k0937085D, bo nie mogłem znaleźć takiego jak miałem (a ten co miałem też nie był jak się okazało od nowości bo produkcji 2010, a auto 2009) w każdym razie mam problem z zakodowaniem kluczyków. Czy powinno dać się to zrobić, czy trzeba kupić nowe piloty i je zakodować do tego komputera?
(w sensie część samą z guzikami 69zł na allegro)
Kluczyk: 1k0959753N
Pozd.
Komentarz
-
-
Posiadam zwykłe kluczyki z pilotami meta, czy jest możliwość dorobienia scyzoryka? CE 087HSkoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez low-raiderhttp://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33211
Miłej lektury. Szukanie nie gryzie.Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Maly745, u magika od kluczy dorobisz bez problemu scyzoryk - koszt to około 250PLN.
W ASO niestety tego nie ogarniają, bo oni zamawiają po VIN i wtedy fabryka wysyła zwykły klucz.Pozdrawiam,
Grzesiek
Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB
Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maly745Zamieszczone przez low-raiderhttp://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33211
Miłej lektury. Szukanie nie gryzie.
Na podstawie tego co opisał na początku Enriquez bez problemu dorobisz sobie kluczyk scyzoryk.
Odpowiadając na Twoje pierwsze pytanie:
Zamieszczone przez Maly745Posiadam zwykłe kluczyki z pilotami meta, czy jest możliwość dorobienia scyzoryka? CE 087H"
I nie mam potrzeby nabijania "zbędnych postów" czy zakładania po raz n-ty tematu o tym samym.Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
-
Potrzebuję:
O jakim symbolu kupić pilot może jakiś sprawdzony sprzedawca, pilot sam sobie zakoduję, i najważniejsze grot i immo zakoduję u jakiegoś dorabiacza kluczy?Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Najprościej - zamów sobie taki komplet nowych scyzoryków z wkładkami stacyjki, zamka, wlewu paliwa.
Nie ma wtedy rzeźby z docinaniem grotów. Wystarczy, że przełożysz pastylki IMMO i będzie wszystko hulać.
Np. to (mam nadzieję, że z Rapida będzię trybił pilot - raczej tak):
Lub same groty:
i do powyższego dowolne używane dwa kluczyki.
Ja mam kiepskie doświadczenia z dorabianiem grota, ale nie mówię, że się nie uda.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Chciałbym wiedzieć jakiej częstotliwości ma być pilot widzę mnóstwo symboli tych kpl kluczy 433,434MHz, jak wezmę 3 przyciskowy to da się zakodować czy lepiej 2 przyciskowy?
Jeśli zakupię taki 1K0959753N dodam do CE, ( będzie otwierać sam bagażnik 3 przyciskiem)dotnę grot, w serwisie skody zakodują immo czy kodować u dorabiacza,Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maly745Chciałbym wiedzieć jakiej częstotliwości ma być pilot widzę mnóstwo symboli tych kpl kluczy 433,434MHz,
jak wezmę 3 przyciskowy to da się zakodować czy lepiej 2 przyciskowy?
Jeśli zakupię taki 1K0959753N dodam do CE, ( będzie otwierać sam bagażnik 3 przyciskiem)dotnę grot, w serwisie skody zakodują immo czy kodować u dorabiacza,
Ja kupiłem na szrocie 2 kluczyki po 50zł/sztuka (jeden wygrzebałem jak nowy), drugi troszke gorszy. U lokalnego dorabiacza dorobiłem 2 groty po 50zł/szt. IMMO ze starych kluczy delikatnie wydłubałem i przełożyłem do scyzoryków.
Wyszło takZałączone plikiAlarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
Komentarz